lördag 7 april 2012

Nya tider.....

Från 4 till 3, från 3 till 2, så kan det gå...
Alexandra, "vår" fina stallhund Tore och russtokan RUSSLAN ursprunget i flocken i Stall Läderdoktorn packar ihop sina saker (och det var inte lite det ;) och flyttar hem till Sigge i
Vi som blir kvar kommer sakna dem mycketmånga sätt (Tigges sin första kärlek, jag min knäppa stallkompis man träffa/ringa till mitt i natten med hästfunderingar och hon är oxå vaken + alla mörka kvällar i stall o ridhus som blir så mycket trevligare när man är flera och så morotstokiga <3 Tore) och ALLA kommer vi sakna vårt alltid vakande öga på hästar, staket, väder, höläge m.m. för mig som är lite nojig av mig har det det känts väldigt bra och tryggt med en stallchef som bor på gården!

Men ibland måste de tvåbenta vara praktiska och gå före de fyrbenta - det är bra att arbeta, bo och stalla in sin häst på samma ort och from nu är den orten Mariannelund. De kommer säkert få det väldigt bra i de småländska skogarna även om de såklart kommer att sakna oss!;)
Russtokan kommer liva upp grabbarna i skogen det är en sak som är säker ;)
Tore får en tjej att umgås med hela dagarna, inget han kommer att vara ledsen för!
Alexandra byter titel från Stallchef till att bli min "stallLivlina" när hon nu inte jobbar - kommer bli mycket sånt framöver
så var hon bara borta den där lilla vita...
Vi som är kvar fortsätter på blogga här på Stallläderdoktorn2 och förväntar oss en småländsk blogg från våra gamla stallkompisar att länka till =)

Over and out / Tinna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar