lördag 14 juli 2012

Molina flyttar in!

Idag har varit en spännande och rolig dag!

Började dagen med att jag, Julle och Eve red!
Jag fick rida Åke och vilken härlig häst :D så mysig! Vart en liten sväng där vi både skrittade och travade. Mötte även en galen fyrhjuling men allt gick bra som tur va!

Sen rullade Veronicas bil in på gården och i släpet stod min nya fina söta Molina!!
Som jag längtat.

Vi pysslade och umgicks länge i stallet och sen fick hon gå ut några timmar och i natt sover hon för första gången i Linköping!

En liten olycka hände dock, Åke låg i boxen som vanligt men när han skulle rulla runt fastnade han och lyckades välta ut allt vatten över sig innan han väl kom loss, ett litet sår och ett svullet ben rikare.. Förhoppningsvis repar han sig snabbt.


Vi befann oss i stallet i 11 timmar idag och har haft det så mysigt och bra! Imorgon väntar sommarhagen och jag hoppas på en lika underbar dag!

1 kommentar:

  1. Grattis till en söt häst! Hoppas ni får det kanon! Jag vill se fler bilder på henne! Kram

    SvaraRadera